Verfijn uw keuze

Opnieuw vertraging bij bezorging pakketten PostNL

Afgelopen weken kampt PostNL met grote problemen in de pakketbezorging. Dit is een uitermate vervelende situatie, zowel voor ons als voor u als klant. Alle bestellingen worden door ons tijdig aangeleverd bij PostNL. Echter PostNL heeft landelijk te weinig capaciteit om alle pakketten tijdig te verwerken, hetgeen wij zeer betreuren en waar wij op dit moment geen invloed op hebben. De vertraging kan momenteel oplopen van 5 tot 10 dagen. Alle webshops in Nederland ondervinden hinder van de problemen bij PostNL.

 

Voor vragen over de pakketbezorging kunt u direct contact opnemen met PostNL via:
0900-0990
(Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur / 45 ct/per gesprek)

Vind hier meer contactmogelijkheden met PostNL >

 

 

Statement van PostNL

"Hier en daar heb ik al een op een contact gehad met enkele relaties over ’n paar verstoringen die de afgelopen week hebben plaatsgevonden. Graag geef ik een korte toelichting over de topdrukte die er momenteel is bij PostNL waardoor we hier en daar niet op het normale niveau presteren. Uiteraard hoop ik van harte dat jullie er geen hinder van (gaan) ondervinden en dat de situatie snel genormaliseerd is.

Ook dit weekend  hebben mensen online weer heel veel goederen besteld. Daarom hebben we ook deze week te maken met een enorme piek in de bezorging. Gelukkig kunnen we de meeste pakketten op tijd bezorgen. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Die pakketten bezorgen we morgen.

We zien dat de groei in e-commerce in 2017 structureel hoger is dan in 2016. We kopen meer online. Sinds een aantal weken zijn de pieken in de bestellingen online groter dan verwacht. Om de piekdagen structureel aan te kunnen zetten we meer mensen in op collectie, sorteren, bezorging en klantenservice. Daarnaast hebben we 20% meer materiaal besteld (te denken aan rolcontainers). Ook onderzoeken we de mogelijkheden om transportmiddelen uit te breiden en extra sorteerfaciliteiten in te zetten.

Voor de langere termijn investeren  we om de capaciteit verder te vergroten. In september 2017 opent PostNL zijn nieuwe pakkettensorteercentrum in Nieuwegein. Dit sorteercentrum heeft een cross dock functionaliteit alsmede extra verwerkingscapaciteit voor grotere pakketten. PostNL heeft tijdens de presentatie van de jaarcijfers aangegeven hoe wij onze transformatie gaan versnellen. 

We werken op dit moment met man en macht om alle pakketten vandaag en de komende dagen bij de ontvangers te bezorgen en onze dienstverlening zo snel mogelijk op het normale niveau terug te brengen"

 

PostNL in het nieuws

11-06-2017 - Langer wachten op pakketje door grillige consument en weer
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/langer-wachten-op-pakketje-door-grillige-consument-en-weer

07-06-2017 - Opnieuw vertraging bij bezorging pakketten PostNL
https://www.rtlz.nl/persoonlijk/opnieuw-vertraging-bij-bezorging-pakketten-postnl

 

 

Positief nieuws: het mooie weer houdt voorlopig aan!